Realizace:
Česká produkční s.r.o. lokalizovala a rozvíjela zakladní kreativní ideu Heimatu
Termín:
září – listopad 2022
Cíl:
Zvýšit hodnotu a zájem o značku.
Zvýšit reaktivitu na sociálních sítích Instagram, Facebook a TikTok.
Popis kampaně:
Hornbach se rozhodl zaujmout nekonvenční marketingovou strategií – „guerilla marketing“. Kampaň spočívala ve fiktivním „kradení písmen“, které bylo oznámeno oficiálními komunikačními kanály společnosti Hornbach. Kampaň se skládala z mystifikační fáze, po které následovala fáze odhalení.
WOW efekt byl vytvořen s pomocí najmutého komparzu, který pohyboval falešnými písmeny po Praze.
Dalším prvkem kampaně byla falešná inzerce na aukčních serverech, informační linka pro nahlášení pohybu písmen a spolupráce s influencery, kteří integrovali nalezená písmena do svých pořadů.
Pro zvýšení interaktivity ve fázi odhalení byla vytvořena herní aplikace na principu „Where is Waldo“, v níž hráči hledali ztracená písmena.
Media:
1. TikTok
2. Facebook
3. Instagram
4. Inzertní a aukční servery
5. YouTube
Výsledky:
1. Nárůst reaktivity na profilu o 570 % oproti předchozímu období
2. Organický a virální reach: 2 mio
3. Dosah TikTok v ČR 2,8 mio se 140k reakcí
4. Dosah Meta 4,5 mio se 126k reakcí
5. Dosah na platformách třetích stran 1,5 mio
6. 60 000 odehraných her v aplikaci.
Analýza:
Kampaň „Kradení písmen“ úspěšně vytvořila „wow“ efekt mezi cílovou skupinou. Využitím guerilla marketingu a kombinací offline a online prvků se podařilo vytvořit hlubokou interakci s veřejností.
Spolupráce s influencery zvýšila povědomí a autentičnost kampaně.
Herní aplikace zase nabídla další úroveň interaktivity, což zvýšilo celkovou reaktivitu na sociálních sítích. Obecně kampaň byla hodnocena ze strany odborné a široké veřejnosti velice pozitivně a dodnes,
rok od realizace kampaně, si ji značná část české veřejnosti pamatuje.
Kampaň „Kradení písmen“ představovala kreativní přístup k zapojení cílové skupiny, vytváření zvýšené interakce na sociálních sítích a budování povědomí o značce Hornbach. Díky strategické kombinaci guerilla marketingu, spolupráci s influencery a herního přístupu dosáhla kampaň výrazného úspěchu v médiích a mezi veřejností.
Děkujeme zadavateli za odvahu k přijmutí odvážného kreativního řešení a především za možnost si hrát a mít radost.
Slovo klienta:
„ Oceňoval jsem zde velkou odvážnost České produkční s.r.o. a originální nápady, do kterých nikdo jiný nechtěl jít a které se vyplatily. “
Mgr. Robert Duben, MBA
on-line brand marketing,
social media, public relations
HORNBACH Baumarkt CS, spol. s r.o.